..eMak iS cALLing..
hye... apa khabar semua.. kalian puasa hari ni..? hehehehe...
haa'...
ni aku ada satu fakta menarik pasal orang yang menyusukan kita masa kecil-kecil dulu.. meh dekat..!
aku nak kongsi bersama kalian ni...


Tahukah kalian panggilan untuk "ibu" diseluruh dunia hampir
kesemuanya mengandungi huruf 'M'.. sebagai contoh:-

MaMa
Mother
uMi
Mak
oMMa
Maa
aM'Ma
MoMMy
uMak

huh.. pelik tak?! kenapa?! dan bagaimana boleh begitu..? apa kaitannya antara huruf 'M' dengan "ibu"..




pape pun, that is what i call
L i h a t & F i k i r...
sebenarnya ada banyak lagi panggilan untuk "ibu" ni, tapi tak dapat la aku nak nyatakan semuanya..
hehe.. yang penting aku sayang mak aku.. kalian bagaimana??!!
edit post
Reactions: 
5 Responses
  1. al-Wann Says:

    kebetulan kot..pggilan utk ayah plak?


  2. SasHa Lee Says:

    haah yerkk..M for Mummy..hehehe..


  3. Koyuki Says:

    owh yeahhh

    I luv my Okasan.....


  4. ArieF Says:

    wht cn i say..
    even i'm english
    my mom still everythng 4 me in da warld..


  5. Are'Ja_(",) Says:

    semestinya Ibuku...dialak kawan baik, kakak, dan ibu yg terbaik disisi aku..heheee...tk best lar panggil mak atau sgale yg ade M lah..sedap panggil ibu jugak...hehee


  • Hey.. ni Aku!!

    My photo
    haha.. hihi.. huhu..

    Pengikut Setia.. hehe..